Thursday, November 10, 2011

En asmadi karno

suatu hari tu dalam tahun 2000, aku disapa oleh en asmadi karno. en asmadi karno ni operator tempat aku kerja dia ni cacat penglihatan tapi aku respek kat dia sebab dia buleh guna typewriter dengan lancar, maknanya dia hapallah huruf2 kat papan kekunci tu (papan kekunci ke?)

asmadi: lan kau boleh tolong aku tak?

aku: ada apa tu bang? kalau saya boleh tolong saya tolong la.

asmadi: kau ni tau pasal komputerkan. aku dah bosan la pakai typewriter ni kalau boleh aku nak pakai komputer la, kau cakap la kat pengarah aku nak pakai komputer ya...nanti aku belanja kau makan kalau dia bagi. sambil2 tu kau ajar la aku guna komputer tu.

aku: uish camana nak tolong nih (cakap dalam hati).errrrrrr oklah nanti saya propose kat pengarah masa meeting ye bang.

dan aku pun berlalu dengan penuh rasa bersalah.

SHIT lahhhh microsoft nih..... camana aku nak ajar orang taknampak guna komputer? aku yang celik ni pun gagap gagap masa nak guna komputer dulu...lepas pada tu aku lari lari kalau en asmadi carik aku.......huhuhuhuh

No comments: