Wednesday, November 9, 2011

Penyamaran Yang Gagal

sekitar tahun 2003 aku bekerja di rehabilitation center di bangi, aku jadi cikgu masa tu walaupun jawatan aku bukan cikgu. seperti rutin harian aku yang biasa tiap kali masuk kelas aku akan cek kedatangan dulu....panggil punya panggil ada satu mamat ni x dak dalam kelas:

aku : iwan mana?

bebudak: iwan leleh dok tidoq lagi cikgu masa kami mai tadi.

aku: cis memang nak kena sumpit mamat ni. jom ikut saya pi bilik dia

dalam 10 minit berjalan ke hostel aku pun sampai dengan bebudak ni kat bilik dia dan aku rasa iwan dah tau kami nak ambush dia, dan dia pun telah membuat penyamaran dengan menyorok di satu lokasi yang agak strategik bagi dia la kononnya.

aku: hoi mat iwan, kalo nak menyorok pun cari la port baik sikit bagi orang susah nak cari. ni menyorok belakang langsir sekerat tu buat apa. badan tutup kaki nampak dah macam burung unta dah. hang memang nak kena dengan aku ni, keluaq cepat!

sayugia iwan pun keluaq dengan muka toya dia dan aku paksa dia pi kelas dengan tak mandi.


1 comment:

Lily Abdullah said...

Kak Ami baik kan cikgu. Dia tak ponteng kelas sebbab dia sedaq dia pelajar paling tua hihhikhik

(masuk bakul angkat sendiri) ;p