Tuesday, October 26, 2010

ROCK


(Gambar amik kat Ahmad Al-mahir Online)

ROCK...............semua orang tau agaknya apa maksud rock ni. takmau la aku nak cerita sejarah, salasilah ataupun apa kebenda rock ni sebenarnya, cuma nak cerita mcmana minatnya aku dengan muzik rock ni. aku mula mula kenai muzik rock (bukan metal haaaaa) masa aku tingkatan dua, masa tu cuma kenal kumpulan kumpulan dari malaysia je lah macam Search, Wings, Melissa dan lain lain. Influence pada masa tu tak la hebat sangat cuma aku ada beli kaset kaset dorang saja, ada jugak la kengkawan yang sealiran dengan aku masa tu. Naik saja form four kat sekolah teknik penang (SMTTARP) dah tukar sikit tune, aku mula minat kat muzik metal dan seangkatan dengannya, first tape ( masa tu x da cd lagi) aku beli, CROMOK....band bebudak malaysia yang study kat Oversea......memang best la masa tu, kiranya kalo sapa yang tak kenal kumpulan ni memang kondem la...start dari situ aku mula la mengumpul bermacam macam tape, nak sebut pun x terkira lah rasanya dan yang paling best masa kat sekolah, ramai jugak kengkawan yang minat metal nih jadi kalo duduk masa rehat ka, dalam kelas ka ,topik lain takdak lah, semuanya bab bab metal saja.
pakaian, bab ni yang paling haru sekali lah, zaman tu semua baju n seluar nak hitam belaka, x hitam x metal la kiranya. jadi berbagai bagai collection baju aku ada masa tu kebanyakannya aku beli kat satu kedai ni di KOMTAR Penang, lupa dah nama dia, seluaq pulak semestinya nak kenaa boot cut. bayangkan la boot cut yang besar bawah tu dah gerenti gerenti sapu sampah punya. benda ni terbawak bawak sampai aku masuk ITM (masa tu belum jadi U lagi). masa kat ITM bebudak batck aku x da yang minat kat muzik metal ni yang ada pun si Nuar, tu pun baju cilok abang punya. last last ada satu group junior DIA dari Jengka masuk kat Manjung, jadi depa ni lah yang aku join pun. depa ni memang hebat, kiranya Black metal abis lah.......keluar dari ITM dan masuk alam pekerjaan aku dah makin slow sikit, baju baju dan boot cut dah tarak, cuma dengar muzik saja lah.....sampailah sekarang aku dah kawen dan ada anak minat pada muzik metal masih ada cuma x dapat nak di lontarkan dari segi zahir, segan kat orang sebab dah berumur nanti depa kata aku buang tebiat nak mampoih pulak.
GIGS, last gigs yang aku p, dekat KK nilah dewan dekat airport airasia.aku p dengan safid dan shafiq, lama dah tak p jadi telinga sakit, abang safid mula melepaskan ketagih dengan headbangging masa tu....seronok juga sesekali tngk scene di sabah ni.

No comments: