Thursday, June 3, 2010

kanak kanak jalanan

hari ahad lepas aku ke pasar KK beli ikan. mmg best kat situ,ikan murah2 tengah dok memilih ikan ngan sayur tu tetiba datang budak lelaki sebelah kanan aku, budak perempuan sebelah kiri aku, masing2 dok offer aku "bakul" (bakul tu beg plastik le)...bakul bang katanya, rupanya bakul ni besar buat isi barang2 yang kita beli tadi tu. aku pun tanya la harga dia, 20 sen katanya. x sampai hati nak bagi 20 sen aku bagi seringgit dah tu tercengang2 dia kata x da duit tukar,aku cakap x pe amik ja,dah tu kesian kat budak satu lagi tu aku bagi lagi singgit.punyalah seronok dorang ni senyum sampai ke telinga. apa2 pun moral of the story dorang ni kira bagus lagi dari pemintak sedekah yang x mau berusaha langsung. walaupun x banyak mana dapat kalau jual bakul tu, dorang tetap x meminta minta....RESPEK SAMA KORANG LAHHH

No comments: